There was an error in this gadget

aku & dia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, March 7, 2009

::JDM::

JDM=Jurutera dalam Masyarakat..
mcm biase kelas aku yg 1 ni jumaat ptg..
kelas yg agak susah nk g..
bkn sbb pe skang dh final year..
kelas dh kurg..
tmbah plak kelas ni ptg jumaat..
adus..
tp utk pengetahuan aku xpnh ponteng kelas ni..
baik x aku??
ke aku yg skema??
ermm..aku bkn skema..
sbb aku g kelas ni:-
  1. tmbh ilmu pengetahuan -> nk pass exam je kot ;)
  2. attendance sgt penting -> eleh..sbnrnye bleh suh mmbr sain ;)
  3. nk jumpe kengkawan -> mcm xjumpe kt bilik je.
  4. sbb lecturer best
  5. elak tdo kt umah..gmok nnt -> tdo gak dlm kelas
dr pe yg aku blajar dlm kelas ni smlm..
rupenye belog sgt bahaya..
kte bleh kena saman paling rendah RM 1juta kalu menabur fitnah dlm belog..
gle la..
kalu 1 juta rupiah ok kot lg..
kalu 1 juta USD??ermmm..
mau muflis sape yg kena saman tu..
ishhh..nauzubillah..
mntk jauh la..

ni wat aku cuak plak nk tulis belog..
tp aku xftnah org kot..
ishhh...

cop.cop..fitnah, ngumpat, bercerita lain kan??
ishhh..risau aku..
dh la sjak blajar law dlm JDM ni bahasa2 nye sgt la indah..
"tort" "boleh batal" bla..bla..
penin aku..
tu yg aku risau skang..
ishh..tp aku rase sejak ad belog ni..
aku xngumpat org lg kot..
tp tkt akan dtg..
hehehehe..
elakkan dr ngumpat..

so..kena cte diri sndr je la ek..
better cm tu kot..
nnt buhsan plak..
lantak kau la..
jnj aku xkena saman suda..

* as a conclusion, to blogger dun ever-ever talk a bad things (fitnah) about others people..n 1 more thing, if u wanna be rich in sekelip mata do thing that people can fitnah u..hehehehe..just kidding saje.. ;)

3 comments:

мyΞ'™ said...

bad things if its true and fitnah is kinda different yanti..
if its true but its bad..its not ur fault, but if its not true.then, it become fitnah..

mendalam nih..

myatiqah said...

slagi kau xmention nme org tu xpe..troskn 'mengumpat' dlm belog ini..hahaha...belog ini adelah privasi kau.sukati kau le nk tulis po pun.jnji ko xfitnah sape2..
orait?

мyΞ'™ said...

yes..dun even mention the name. :)